Voor het verbeteren van de traffic en het optimaliseren van de conversie kunnen we aan de slag met display marketing: online adverteren met banners. We kunnen nieuwe prospects targeten, maar we kunnen ons ook richten op bestaande bezoekers die (nog) geen conversiedoel hebben afgerond. In het laatste geval spreken we van een remarketing campagne. Wanneer we gebruikmaken van real time bidding kunnen we op het juiste moment de juiste boodschap aan de juiste persoon tonen.
Om de display marketing strategie in praktijk te brengen kunnen we gebruikmaken van allerlei soorten banners. We kunnen kiezen uit standaard banners in verschillende soorten en maten (bannerformats), high impact banners en rich media banners. High impact banners zijn van extra groot formaat en rich media banners bevatten bewegend beeldmateriaal. Om het beste resultaat te behalen maken we een weloverwogen keuze in de bannersoort en bijbehorende content die we gaan communiceren. We kunnen meerdere bannersets creëren om te testen wat het beste werkt.
Benieuwd wat je nog meer kunt doen om de online traffic te verbeteren?
Wanneer je display advertising als onderdeel van je marketing strategie wilt inzetten is het aan te raden om een expert in te schakelen. Display marketing biedt namelijk veel mogelijkheden waar we slim gebruik van kunnen maken. We kunnen de advertenties heel gericht tonen op basis van doelgroep kenmerken, bepaalde onderwerpen, zoekwoorden of specifieke websites. We kunnen adverteren op websites, in video’s en in apps. Wil je meer weten over de mogelijkheden van display advertising of ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op met onze conversie marketeers.