Klanttevredenheid

De klanttevredenheid verhogen is onderdeel van het conversie optimalisatie proces. Waarom dit zo is en hoe je dit het beste kunt aanpakken? Lees het hier!

Klanttevredenheid verhogen

Onderdeel van het conversie optimalisatie proces is het verhogen van de klanttevredenheid. Een tevreden klant zal eerder een herhaalaankoop doen, een positieve beoordeling achterlaten en een product/dienst aanraden bij anderen. Deze handelingen zijn allemaal van invloed op de conversie, klanttevredenheid is dan ook ontzettend belangrijk. Maar hoe optimaliseren we de klanttevredenheid? Het is belangrijk om goed na te denken over de customer journey. Hoe is het gesteld met de webcare en wordt er bijvoorbeeld snel en adequaat gereageerd op vragen en klachten? Om verbeteringen in kaart te brengen kunnen we feedback vragen aan klanten, dit doen we met behulp van tools als Hotjar en livechat. Vervolgens kunnen we aan de hand van A/B testen de verbeteringen doorvoeren.

Omnichannel strategie

Voor optimale klanttevredenheid is het belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan de omnichannel strategie. Omnichannel is de opvolger van multichannel, en betekent meer dan alleen aanwezig zijn op verschillende kanalen en apparaten. Wanneer je omnichannel marketing goed wilt aanpakken zorg je niet alleen dat je overal aanwezig bent waar je klanten zijn, ook zorg je ervoor dat de merkbeleving altijd gelijk is. Verder dient het gebruiksgemak altijd optimaal te zijn, ongeacht het apparaat en kanaal. In een fysieke winkel kunnen bezoekers een medewerker aanspreken, door het installeren van een livechat integratie op de website kunnen we dit online ook mogelijk maken. Dit is slechts één voorbeeld van de dingen die we kunnen doen om volgens een omnichannel strategie te werken.

Klanttevredenheid is een belangrijk aspect van conversie optimalisatie, maar niet het enige. Er zijn nog veel meer dingen die je kunt optimaliseren.

Informatie over conversie optimalisatie

Klanttevredenheid meten en verbeteren

De klanttevredenheid verhogen is niet iets wat je ‘even’ doet. Het is een uitgebreid proces dat start met het in kaart brengen van de huidige situatie. Hoe tevreden zijn je klanten en welke verbeteringen zouden zij graag zien? Om aan deze informatie te komen is het belangrijk dat we feedback verzamelen, dit kan door direct klantcontact maar er zijn ook veel andere manieren. Er zijn verschillende tools en technieken die leiden tot waardevolle inzichten. Wanneer we eenmaal inzichtelijk hebben hoe tevreden klanten zijn gaan we aan de slag met verbeteringen. Met een doordachte strategie en een doeltreffend plan komen we tot het beste resultaat. Weet je niet waar je moet beginnen met het verbeteren van de klanttevredenheid of heb je er wellicht helemaal niet genoeg tijd voor? Aarzel niet om hulp te vragen! Onze experts zetten hun ervaring en kennis graag voor je in. Neem vrijblijvend contact op om te ontdekken wat we voor jou kunnen betekenen.

Vrijblijvend contact met één van onze adviseurs, of direct een expert review aanvragen?

Remco van Nieuwenhoven

Conversie specialist

Tivolilaan 205, Arnhem

+31 (0)26 327 40 45

ORANGE-JUICE.NL