Conversie verhogen, wat wordt daar eigenlijk mee bedoeld? Voordat we ingaan op de tools en technieken die we in kunnen zetten is het handig om eerst deze vraag te beantwoorden. De conversie wordt uitgedrukt in het conversiepercentage en geeft aan hoeveel procent van de websitebezoekers daadwerkelijk tot actie overgaat en een vooraf vastgesteld conversiedoel voltooid. Dit conversiedoel kan van alles zijn, bijvoorbeeld het plaatsen van een bestelling of het versturen van een aanvraag. Met conversie verhogen wordt logischerwijs het verhogen van het conversiepercentage bedoeld. Het doel hiervan is meer rendement uit de websitebezoekers halen. Een hoger conversiepercentage betekent dat een groter deel van de bezoekers een conversiedoel voltooid.
Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om je conversie te verbeteren. Allereerst is het belangrijk om de online customer journey volledig in kaart te brengen. Welke stappen doorloopt een websitebezoeker in de aanloop naar het doen van een conversie? Als de customer journey is uitgewerkt kan er gekeken worden hoe deze verbeterd kan worden. Het is belangrijk dat bezoekers moeiteloos en intuïtief alle stappen voor het voltooien van een conversiedoel kunnen doorlopen. Naar welke informatie kan een bezoeker op zoek zijn en is dit makkelijk te vinden? Zijn er obstakels die bezoekers kunnen weerhouden van het doen van een conversie? Zijn er voldoende duidelijke CTA’s opgenomen?
Door deze vragen te beantwoorden en de verbeteringen die aan het licht komen door te voeren kun je vaak al een grote stap maken in het verbeteren van je conversie. Hierna is de basis goed en kun je verder met meer geavanceerde conversie optimalisatie.
Conversie verhogen is een uitgebreid proces waar veel bij komt kijken. Het is belangrijk om strategisch te werk te gaan en slim gebruik te maken van de beschikbare tools en technieken. Weet je niet waar je moet beginnen of laat je het verhogen van je conversie liever over aan een expert? Onze specialisten helpen je graag verder. We starten met een analyse waarbij we alle punten die van invloed zijn op de conversie beoordelen. Met behulp van tracking tools en beschikbare data kunnen we de verbeterpunten in kaart brengen. Aan de hand van A/B testen toetsen we welke optimalisaties de beste resultaten leveren. Op deze manier halen we het meeste rendement uit jouw online project.