Conversie optimalisatie

  • Het conversieratio verbeteren
  • Een aanname A/B testen
  • Customer recordings en feedback
  • Obstakels wegnemen en verbeteren

Wat is conversie optimalisatie?

Om de vraag ‘wat is conversie optimalisatie’ te kunnen beantwoorden is het belangrijk om eerst te weten wat er wordt bedoeld met conversie. Online conversie, uitgedrukt in een conversiegetal, is het percentage bezoekers dat daadwerkelijk tot actie overgaat. Dit wordt ook wel het conversiepercentage genoemd. Met deze informatie is de vraag ‘wat is conversie optimalisatie’ simpel te beantwoorden: conversie optimalisatie is het proces gericht op verbetering van het conversiegetal, met als doel om meer resultaat uit een online project te halen.

Conversiegetal verhogen
Persoonlijk klantcontact

Conversie optimalisatie specialist

Een conversie optimalisatie specialist weet precies welke combinatie van technieken en tools leiden tot de meest waardevolle inzichten en de beste resultaten. Er is een heel scala aan instrumenten beschikbaar om de conversie in kaart te brengen en te verbeteren. Echter, het start met de uitwerking van een helder stappenplan dat de bezoeker doorloopt om tot actie over te gaan, de customer journey. Hoe komt de bezoeker binnen op de website en in hoeveel stappen kan het einddoel worden bereikt? Is alle informatie voor de bezoeker voorhanden en maken we het de bezoeker makkelijk om tot een actie over te gaan? Of zijn er obstakels die we nog uit de weg moeten ruimen? Een conversie specialist combineert kennis en ervaring met feedback van klanten om verbeteringen in kaart te brengen.

UX en content verbeteringen

  • Gebruiksvriendelijke website
  • User Experience onderzoek
  • Positieve gebruikerservaring
Bekijk nu

A/B testen en tracking tools

  • Inzicht met heatmaps
  • Testen aannames
  • Gebruik door recordings
Bekijk nu

Usability onderzoek

  • Kwalitatief en kwantitatief
  • Flitstesten
  • Geautomatiseerd testen
Bekijk nu

Upsell en cross sell

  • Orderbedrag verhogen
  • Terugkerende klanten
  • Meer omzet
Bekijk nu

Landing- en actiepagina's

  • High quality leads
  • Hoog converterend
  • A/B testing
Bekijk nu

Klantcontact en feedback

  • Klanttevredenheid verhogen
  • Direct contact
  • Omnichannel
Bekijk nu

Tools voor conversie optimalisatie

Voor het verhogen van de conversie is het van groot belang om het gebruik van de website goed te onderzoeken. Kunnen de bezoekers eenvoudig de informatie vinden of een transactie uitvoeren? Zijn er obstakels of onduidelijkheden? Om verbeteringen in de customer journey in kaart te brengen kunnen we verschillende tools, waaronder trackingsoftware, inzetten. Ook optimaliseren we waar mogelijk technische aspecten van de website, zoals laadsnelheid, gebruik van URL’s en de HTML code. Om de doorgevoerde verbeteringen te testen maken we onder meer gebruik van multivariate testen (Google Optimize).

Onze laatste blogberichten

Wil je meer weten over conversie optimalisatie? Op onze blogpagina delen we informatieve artikelen, praktische tips en handige tools & technieken.

Vrijblijvend contact met één van onze adviseurs, of direct een expert review aanvragen?

Remco van Nieuwenhoven

Conversie specialist

Tivolilaan 205, Arnhem

+31 (0)26 327 40 45

ORANGE-JUICE.NL